Często zadawane pytania (FAQ)

Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepów eibabo®.

Dostawa

Z jakimi firmami wysyłkowymi współpracuje eibabo®?

Artykuły, które nie wymagają wysłania jako ładunek wysyłamy wyłącznie za pośrednictwem DHL. Towary wymagające wysyłki jako ładunek wysyłamy na terenie Niemiec z reguły przez firmę spedycyjną Dachser, a w wyjątkowych przypadkach na terenie Niemiec również za pośrednictwem firmy spedycyjnej Leupold. Na terenie UE towary wymagające wysyłki jako ładunek wysyłamy wyłącznie za pośrednictwem firmy spedycyjnej Leupold.

Towary wymagające wysyłki jako ładunek to wielkogabarytowe lub wyjątkowo ciężkie artykuły, których masa jednostkowa przekracza wartość 31,5 kg lub w przypadku których wymiary boczne pojedynczego artykułu lub całej dostawy są większe niż: 1,20 m x 0,60 m x 0,60 m. Wymiar uważa się za przekroczony, jeśli na przykład wymiary opakowania zewnętrznego wynoszą 0,80 m x 0,65 m x 0,40 m lub 1,22 m x 0,40 m x 0,30 m, a więc jeśli przynajmniej dwa boki mają długość przekraczającą 0,60 m lub jeden bok przekracza długość 1,20 m.

1
Czy mogę zlecić wysłanie przesyłki z eibabo® również do innych krajów na całym świecie?

eibabo® to złożony system, który umożliwia realizację również międzynarodowych zamówień i dostaw. Można na przykład składać zamówienia z USA (adres rozliczeniowy) do Indii (adres dostawy) lub w innych dowolnych kombinacjach. eibabo® uwzględnia przy tym wszelkie międzynarodowe przepisy podatkowe i celne oraz czasy dostaw, waluty i warunki dostawy.

1
Jak należy rozumieć informacje dotyczące czasu dostawy eibabo® umieszczone przy artykule?

Informacje dotyczące czasu dostawy w widoku szczegółów produktu dotyczą aktualnie wybranego kraju dostawy i są podane w dniach (dzień = od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni świątecznych w niemieckich krajach związkowych Bawaria lub Saksonia) po przyjęciu zlecenia. W wersji desktopowej kraj dostawy można zmienić w menu głównym, koszyku lub przez „Moje konto”, po uprzednim zalogowaniu do sklepu.

Artykuły dostępne natychmiast można rozpoznać po symbolu zielonej ciężarówki w podglądzie produktu.

Przy symbolu czerwonej ciężarówki w podglądzie produktu można znaleźć na przykład taki opis:

data / 1-2 dni

Oznacza to, że dany produkt magazynowy jest obecnie wyprzedany i będzie ponownie uzupełniony, a tym samym dostępny w magazynie najpóźniej od wyświetlanej daty. Takie artykuły możesz normalnie zamawiać, nawet jeśli są oznaczone na czerwono, o ile odpowiada Ci podany termin dostawy.

1
Jakie koszty wysyłki są naliczane w sklepie eibabo®?

Koszty wysyłki można znaleźć klikając na link obok ceny artykułu. Stronę z zestawieniem kosztów wysyłki można wywołać poprzez zakładkę Serwis w menu głównym (wersja desktopowa) lub w stopce (wersja mobilna).

W przypadku braku stałej ceny za zamówienie przy wybranej metodzie wysyłki dla aktualnie wybranego kraju dostawy, co z reguły ma miejsce w przypadku wszystkich krajów UE i Szwajcarii (patrz strona przeglądu kosztów dostawy), koszty dostawy są naliczane na podstawie masy artykułów znajdujących się w koszyku, informacji dotyczących gabarytów oraz adresu dostawy i aktualnie wybranej metody wysyłki. Koszty wysyłki naliczane w zależności od masy obowiązują w przypadku dostaw do krajów trzecich oraz Liechtensteinu i Islandii (DHL EXPRESS lub DHL INTERNATIONAL). Ponowne naliczenie kosztów wysyłki w koszyku następuje, tylko jeżeli w koszyku znajduje się więcej niż jeden artykuł albo zmieni się kraj lub metoda wysyłki.

1

Top 3 FAQs

1. Zakupy na eibabo® bez podatku VAT na terenie UE?

Jeśli zarejestrujesz się na eibabo® jako przedsiębiorca z UE z ważnym numerem NIP, a towary mają być dostarczone poza granice Niemiec, ale na terenie UE, oznacza to dostawę wewnątrzwspólnotową, która zgodnie z niemiecką ustawą o podatku VAT (UstG) jest wolna od podatku.

Przy zweryfikowanym jako poprawny numerze identyfikacyjnym VAT wymagane jest podanie nazwy firmy. Mimo to zawsze ma miejsce druga, manualna kontrola przed potwierdzeniem zlecenia i terminu dostawy. W razie potrzeby wysyłane jest dodatkowe zapytanie dotyczące odbiorcy towarów lub jego pełnomocnika. Informacje te musimy rejestrować ze względu na nasz obowiązek nadzoru i staranności. Podając numer NIP upoważniony nabywca wyraźnie oświadcza jego użycie zgodnie z § 6a (1) nr 3 niemieckiej ustawy o podatku VAT (UStG), art. 42 k (2) w połączeniu z art. 42 c (3) UStR-2008 (wewnątrzwspólnotowe opodatkowanie nabycia). Jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi na dodatkowe zapytanie dotyczące numeru identyfikacyjnego VAT, faktura zostanie automatycznie wystawiona z podatkiem VAT.

2. Jakie metody płatności są dostępne na eibabo®?

eibabo® oferuje różne międzynarodowe metody płatności (patrz zakładka Serwis w menu głównym), których dostępność zależy od danego kraju i klienta. Pełny wybór metod płatności dostępnych w Twoim kraju znajdziesz po zarejestrowaniu się w obszarze „Moje konto” lub bezpośrednio w koszyku lub podczas finalizacji zamówienia w kasie.

3. Czy mogę złożyć zamówienie w eibabo® jako konsument (klient indywidualny)?

Ze sklepów eibabo® mogą korzystać zarówno konsumenci (klienci indywidualni), jak i klienci biznesowi na całym świecie (B2C i B2B).

Nie znalazłeś odpowiedzi? Jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji. Twój zespół obsługi klienta eibabo®.

Skorzystaj z formularza kontaktowego i zadaj nam pytanie: Formularz kontaktowy