Często zadawane pytania (FAQ)

Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepów eibabo®.

Ogólne

Co to jest „Moje konto” (osobiste konto klienta)?

Osobiste konto klienta (Moje konto) to osobny obszar, do którego dostęp mają tylko zalogowani klienci. Logowanie następuje po kliknięciu na symbol ludzika w menu głównym. Po zalogowaniu kolor ludzika się zmienia. Po zalogowaniu wczytywane są dane dotyczące konkretnego klienta. Wszystkie dane są przesyłane w formie zaszyfrowanej. Po zalogowaniu do systemu pojawia się indywidualna strona z danymi klienta – osobistym kontem klienta. Tutaj możesz korzystać ze wszystkich dostępnych i aktywowanych dla Ciebie usług. W menu po lewej stronie można wybierać zakresy tematyczne. Są to np. dane osobiste, zarządzanie adresami rozliczeniowymi i adresami dostawy, preferowana metoda płatności, przegląd wiadomości, szybki podgląd statusu zamówienia, przegląd zleceń z kompletną historią zleceń posortowanych chronologicznie oraz możliwością komunikacji z osobistym doradcą klienta do każdego zlecenia, edycja i zarządzanie Twoimi listami życzeń.

W osobistym koncie klienta (Moje konto > Przegląd zleceń > Ikona komunikacji [dymek] przy zleceniu) masz do dyspozycji osobistego doradcę (rozbudowany terminal komunikacyjny). Poprzez udostępnianie wiadomości w osobistym koncie klienta komunikacja jest w 100% bezpieczna. Usługa ta nie jest dostępna dla osób zamawiających jako gość. W sprawie aktualnych zleceń można się z nami kontaktować przez osobiste konto klienta codziennie, 24h na dobę. W dni robocze na każde pytanie dotyczące Twojego zlecenia gwarantujemy odpowiedź w historii zlecenia w ciągu maksymalnie 3 godzin.

W przypadku kolejnych zamówień nie trzeba już ponownie wpisywać swoich danych – wystarczy się zalogować za pomocą loginu i hasła. Po rejestracji ceny są wyświetlane automatycznie jako netto/brutto na podstawie adresu rozliczeniowego i adresu dostawy, typu klienta (firma, firma z aktywnym numerem VAT, konsument itd.) oraz progu sprzedaży obowiązującego w kraju dostawy dla dostaw konsumenckich na terenie krajów UE.

W każdym kraju należącym do UE obowiązują limity obrotu (tzw. progi kraju dostawy). W przypadku ich osiągnięcia lub przekroczenia właścicielowi sklepu nie wolno realizować dostaw do osób prywatnych (konsumentów) w bieżącym roku podatkowym, o ile właściciel sklepu nie jest zarejestrowany jako firma odprowadzająca podatek VAT w danym kraju. Jeśli próg dostaw zostanie przekroczony, to w przypadku dostaw do osób prywatnych powstaje obowiązek odprowadzenia podatku VAT bezpośrednio w danym kraju docelowym UE.

1
Jak mogę się skontaktować z moim osobistym doradcą klienta eibabo® w sprawach dotyczących konkretnego zamówienia?

W obszarze „Moje konto” dostępne jest bardzo czytelne zestawienie Twoich zleceń z wieloma możliwościami komunikacji z osobistym doradcą klienta w języku Twojego kraju. Wystarczy zalogować się w sklepie eibabo®, w którym złożono zamówienie. Logowanie następuje po kliknięciu na symbol ludzika w menu głównym. Po zalogowaniu do desktopowej wersji eibabo® obszar Moje konto znajduje się po lewej stronie. Po zalogowaniu w wersji mobilnej eibabo® należy kliknąć na ikonę menu z 3 poziomymi paskami po lewej stronie. Znajdziesz tam zawartość obszaru „Moje konto”, Twoje osobiste konto klienta.

Wybierz „Przegląd zleceń”. Wyświetlone zostaną wszystkie złożone przez Ciebie zlecenia w porządku chronologicznym. Przy każdym zleceniu znajdują się 3 ikony:


Ikona dymku

Ikona informacji

Ikona powtarzania

Za pomocą ikony dymku możesz przejść do terminala komunikacyjnego, w którym znajdziesz swojego osobistego doradcę wraz z całą dotychczasową korespondencją dotyczącą zlecenia. Za pomocą przycisku „Nowe zapytanie do zamówienia” możesz zadać nam pytanie lub przesłać informacje, które błyskawicznie opracujemy. W formularzu kontaktowym wybierz jako „Powód zapytania” odpowiedni zakres tematyczny i wpisz w polu „Twoja wiadomość” wszystkie informacje.

Ikona informacji umożliwia wywołanie zawartości złożonego zamówienia i wyświetlenie wszystkich istotnych informacji dotyczących produktów zawartych w zleceniu.

Ikona powtórzenia pozwala ponownie umieścić w koszyku zawartość tego zlecenia i umożliwia łatwe powtarzanie już złożonych zamówień.

1

Top 3 FAQs

1. Zakupy na eibabo® bez podatku VAT na terenie UE?

Jeśli zarejestrujesz się na eibabo® jako przedsiębiorca z UE z ważnym numerem NIP, a towary mają być dostarczone poza granice Niemiec, ale na terenie UE, oznacza to dostawę wewnątrzwspólnotową, która zgodnie z niemiecką ustawą o podatku VAT (UstG) jest wolna od podatku.

Przy zweryfikowanym jako poprawny numerze identyfikacyjnym VAT wymagane jest podanie nazwy firmy. Mimo to zawsze ma miejsce druga, manualna kontrola przed potwierdzeniem zlecenia i terminu dostawy. W razie potrzeby wysyłane jest dodatkowe zapytanie dotyczące odbiorcy towarów lub jego pełnomocnika. Informacje te musimy rejestrować ze względu na nasz obowiązek nadzoru i staranności. Podając numer NIP upoważniony nabywca wyraźnie oświadcza jego użycie zgodnie z § 6a (1) nr 3 niemieckiej ustawy o podatku VAT (UStG), art. 42 k (2) w połączeniu z art. 42 c (3) UStR-2008 (wewnątrzwspólnotowe opodatkowanie nabycia). Jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi na dodatkowe zapytanie dotyczące numeru identyfikacyjnego VAT, faktura zostanie automatycznie wystawiona z podatkiem VAT.

2. Jakie metody płatności są dostępne na eibabo®?

eibabo® oferuje różne międzynarodowe metody płatności (patrz zakładka Serwis w menu głównym), których dostępność zależy od danego kraju i klienta. Pełny wybór metod płatności dostępnych w Twoim kraju znajdziesz po zarejestrowaniu się w obszarze „Moje konto” lub bezpośrednio w koszyku lub podczas finalizacji zamówienia w kasie.

3. Czy mogę złożyć zamówienie w eibabo® jako konsument (klient indywidualny)?

Ze sklepów eibabo® mogą korzystać zarówno konsumenci (klienci indywidualni), jak i klienci biznesowi na całym świecie (B2C i B2B).

Nie znalazłeś odpowiedzi? Jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji. Twój zespół obsługi klienta eibabo®.

Skorzystaj z formularza kontaktowego i zadaj nam pytanie: Formularz kontaktowy