Często zadawane pytania (FAQ)
Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepów eibabo®.
Ogólne
Osobiste konto klienta (Moje konto) to osobny obszar, do którego dostęp mają tylko zalogowani klienci. Logowanie następuje po kliknięciu na symbol ludzika w menu głównym. Po zalogowaniu kolor ludzika się zmienia. Po zalogowaniu wczytywane są dane dotyczące konkretnego klienta. Wszystkie dane są przesyłane w formie zaszyfrowanej. Po zalogowaniu do systemu pojawia się indywidualna strona z danymi klienta – osobistym kontem klienta. Tutaj możesz korzystać ze wszystkich dostępnych i aktywowanych dla Ciebie usług. W menu po lewej stronie można wybierać zakresy tematyczne. Są to np. dane osobiste, zarządzanie adresami rozliczeniowymi i adresami dostawy, preferowana metoda płatności, przegląd wiadomości, szybki podgląd statusu zamówienia, przegląd zleceń z kompletną historią zleceń posortowanych chronologicznie oraz możliwością komunikacji z osobistym doradcą klienta do każdego zlecenia, edycja i zarządzanie Twoimi listami życzeń.
W osobistym koncie klienta (Moje konto > Przegląd zleceń > Ikona komunikacji [dymek] przy zleceniu) masz do dyspozycji osobistego doradcę (rozbudowany terminal komunikacyjny). Poprzez udostępnianie wiadomości w osobistym koncie klienta komunikacja jest w 100% bezpieczna. Usługa ta nie jest dostępna dla osób zamawiających jako gość. W sprawie aktualnych zleceń można się z nami kontaktować przez osobiste konto klienta codziennie, 24h na dobę. W dni robocze na każde pytanie dotyczące Twojego zlecenia gwarantujemy odpowiedź w historii zlecenia w ciągu maksymalnie 3 godzin.
W przypadku kolejnych zamówień nie trzeba już ponownie wpisywać swoich danych – wystarczy się zalogować za pomocą loginu i hasła. Po rejestracji ceny są wyświetlane automatycznie jako netto/brutto na podstawie adresu rozliczeniowego i adresu dostawy, typu klienta (firma, firma z aktywnym numerem VAT, konsument itd.) oraz progu sprzedaży obowiązującego w kraju dostawy dla dostaw konsumenckich na terenie krajów UE.
W każdym kraju należącym do UE obowiązują limity obrotu (tzw. progi kraju dostawy). W przypadku ich osiągnięcia lub przekroczenia właścicielowi sklepu nie wolno realizować dostaw do osób prywatnych (konsumentów) w bieżącym roku podatkowym, o ile właściciel sklepu nie jest zarejestrowany jako firma odprowadzająca podatek VAT w danym kraju. Jeśli próg dostaw zostanie przekroczony, to w przypadku dostaw do osób prywatnych powstaje obowiązek odprowadzenia podatku VAT bezpośrednio w danym kraju docelowym UE.
W obszarze „Moje konto” dostępne jest bardzo czytelne zestawienie Twoich zleceń z wieloma możliwościami komunikacji z osobistym doradcą klienta w języku Twojego kraju. Wystarczy zalogować się w sklepie eibabo®, w którym złożono zamówienie. Logowanie następuje po kliknięciu na symbol ludzika w menu głównym. Po zalogowaniu do desktopowej wersji eibabo® obszar Moje konto znajduje się po lewej stronie. Po zalogowaniu w wersji mobilnej eibabo® należy kliknąć na ikonę menu z 3 poziomymi paskami po lewej stronie. Znajdziesz tam zawartość obszaru „Moje konto”, Twoje osobiste konto klienta.
Wybierz „Przegląd zleceń”. Wyświetlone zostaną wszystkie złożone przez Ciebie zlecenia w porządku chronologicznym. Przy każdym zleceniu znajdują się 3 ikony:
Ikona dymku
Ikona informacji
Ikona powtarzania
Za pomocą ikony dymku możesz przejść do terminala komunikacyjnego, w którym znajdziesz swojego osobistego doradcę wraz z całą dotychczasową korespondencją dotyczącą zlecenia. Za pomocą przycisku „Nowe zapytanie do zamówienia” możesz zadać nam pytanie lub przesłać informacje, które błyskawicznie opracujemy. W formularzu kontaktowym wybierz jako „Powód zapytania” odpowiedni zakres tematyczny i wpisz w polu „Twoja wiadomość” wszystkie informacje.
Ikona informacji umożliwia wywołanie zawartości złożonego zamówienia i wyświetlenie wszystkich istotnych informacji dotyczących produktów zawartych w zleceniu.
Ikona powtórzenia pozwala ponownie umieścić w koszyku zawartość tego zlecenia i umożliwia łatwe powtarzanie już złożonych zamówień.
Top 3 FAQs
Jeśli zarejestrujesz się na eibabo® jako przedsiębiorca z UE z ważnym numerem NIP, a towary mają być dostarczone poza granice Niemiec, ale na terenie UE, oznacza to dostawę wewnątrzwspólnotową, która zgodnie z niemiecką ustawą o podatku VAT (UstG) jest wolna od podatku.
Przy zweryfikowanym jako poprawny numerze identyfikacyjnym VAT wymagane jest podanie nazwy firmy. Mimo to zawsze ma miejsce druga, manualna kontrola przed potwierdzeniem zlecenia i terminu dostawy. W razie potrzeby wysyłane jest dodatkowe zapytanie dotyczące odbiorcy towarów lub jego pełnomocnika. Informacje te musimy rejestrować ze względu na nasz obowiązek nadzoru i staranności. Podając numer NIP upoważniony nabywca wyraźnie oświadcza jego użycie zgodnie z § 6a (1) nr 3 niemieckiej ustawy o podatku VAT (UStG), art. 42 k (2) w połączeniu z art. 42 c (3) UStR-2008 (wewnątrzwspólnotowe opodatkowanie nabycia). Jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi na dodatkowe zapytanie dotyczące numeru identyfikacyjnego VAT, faktura zostanie automatycznie wystawiona z podatkiem VAT.
eibabo® oferuje różne międzynarodowe metody płatności (patrz zakładka Serwis w menu głównym), których dostępność zależy od danego kraju i klienta. Pełny wybór metod płatności dostępnych w Twoim kraju znajdziesz po zarejestrowaniu się w obszarze „Moje konto” lub bezpośrednio w koszyku lub podczas finalizacji zamówienia w kasie.
Ze sklepów eibabo® mogą korzystać zarówno konsumenci (klienci indywidualni), jak i klienci biznesowi na całym świecie (B2C i B2B).