Często zadawane pytania (FAQ)

Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepów eibabo®.

Top 3 FAQs

1. Zakupy na eibabo® bez podatku VAT na terenie UE?

Jeśli zarejestrujesz się na eibabo® jako przedsiębiorca z UE z ważnym numerem NIP, a towary mają być dostarczone poza granice Niemiec, ale na terenie UE, oznacza to dostawę wewnątrzwspólnotową, która zgodnie z niemiecką ustawą o podatku VAT (UstG) jest wolna od podatku.

Przy zweryfikowanym jako poprawny numerze identyfikacyjnym VAT wymagane jest podanie nazwy firmy. Mimo to zawsze ma miejsce druga, manualna kontrola przed potwierdzeniem zlecenia i terminu dostawy. W razie potrzeby wysyłane jest dodatkowe zapytanie dotyczące odbiorcy towarów lub jego pełnomocnika. Informacje te musimy rejestrować ze względu na nasz obowiązek nadzoru i staranności. Podając numer NIP upoważniony nabywca wyraźnie oświadcza jego użycie zgodnie z § 6a (1) nr 3 niemieckiej ustawy o podatku VAT (UStG), art. 42 k (2) w połączeniu z art. 42 c (3) UStR-2008 (wewnątrzwspólnotowe opodatkowanie nabycia). Jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi na dodatkowe zapytanie dotyczące numeru identyfikacyjnego VAT, faktura zostanie automatycznie wystawiona z podatkiem VAT.

2. Jakie metody płatności są dostępne na eibabo®?

eibabo® oferuje różne międzynarodowe metody płatności (patrz zakładka Serwis w menu głównym), których dostępność zależy od danego kraju i klienta. Pełny wybór metod płatności dostępnych w Twoim kraju znajdziesz po zarejestrowaniu się w obszarze „Moje konto” lub bezpośrednio w koszyku lub podczas finalizacji zamówienia w kasie.

3. Czy mogę złożyć zamówienie w eibabo® jako konsument (klient indywidualny)?

Ze sklepów eibabo® mogą korzystać zarówno konsumenci (klienci indywidualni), jak i klienci biznesowi na całym świecie (B2C i B2B).

Nie znalazłeś odpowiedzi? Jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji. Twój zespół obsługi klienta eibabo®.

Skorzystaj z formularza kontaktowego i zadaj nam pytanie: Formularz kontaktowy